• ورود

    فروشگاه اینترنتی دکو آنلاین | Deco Online - خرید کاغذ دیواری , پارکت لمینت و کفپوش
  • سبد خرید
  •  
اخبار و اطلاعات
کاغذ دیواری را بهتر بشناسیم
کاغذ دیواری را بهتر بشناسیم

 در این مقاله قصد داریم شما را با کاغذ دیواری به صورت کامل آشنا کنیم، چه طرح هایی در کاغذ دیواری پر مخاطب هستند؟ کاغذ دیواری چه جنس هایی دارد؟ هر طرح کاغذ دیواری مناسب کدام فضا ها میباشد؟

جواب تمامی این سوالات در این مقاله میباشد.

 

کاغذ دیواری چیست ؟

امروزه در صنعت ساختمان و دکوراسیون داخلی تنوع محصولات بسیاری برای عرضه به بازار به وجود آمده و همین موضوع دست مخاطب را برای انتخاب گزینه ی بهتر برای ساخت خانه ای زیبا باز کرده است ، یکی از محصولاتی که از در سالیان دور توانسته نظر ها را به خود جلب کند و یکی از محبوب ترین گزینه ها در بحث پوشش دیوار های منزل به حساب بیاید کاغذ دیواری است ، کاغذ دیواری در سال های اخیر و با پیشرفت تکنولوژی توانسته در خود تغییرات بسیاری ایجاد کند و این موضوع در طرح های کاغذ دیواری و جنس کاغذ دیواری ها مشهود است، در سال های اخیر کاغذ دیواری در ایران توانسته جایگاه خودش رو در دکوراسیون داخلی منزل ها پیدا کنه و باعث شده جای رنگ آمیزی دیوار ها از کاغذ دیواری برای تزیین دیوار های منزل و طراحی دکوراسیون داخلی خانه استفاده شود.

سبک های کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ها از نظر سبک به دو گروه تقسیم میشوند که در ادامه به انواع سبک کاغذ دیواری اشاره میکنیم:

کاغذ دیواری مدرن : کاغذ دیواری مدرن که امروزه طرفداران زیادی هم پیدا کرده است یکی از 3 سبک پرطرفدار در طراحی دکوراسیون داخلی منزل میباشد، در کاغذ دیواری مدرن طرح ها همگی به شکل مدرن طراحی شده است ، در کاغذ دیواری مدرن استفاده از رنگ و خلاقیت در طرح خیلی بیشتر از سبک های کاغذ دیواری دیگر به چشم میخورد و این موضوع یکی از مزیت های بزرگ کاغذ دیواری مدرن میباشد ، مزیت دیگر کاغذ دیواری مدرن نوع طرح های آن است که بر عکس کاغذ دیواری طرح کلاسیک ، خیلی کمتر پیش می آید که طرح ها شبیه به هم باشند و این تنوع طرح جذابیت کاغذ دیواری مدرن رو بیشتر از پیش میکند.

                                                    کاغذ دیواری مدرن مناسب برای پذیرایی و نشیمن

کاغذ دیواری کلاسیک : کاغذ دیواری کلاسیک همانطور که از اسمش پیداست از قدیمی ترین سبک ها در آغاز ساخت کاغذ دیواری میباشد ، کاغذ دیواری کلاسیک خصوصیات خاص خودش را دارد و از این نظر از باقی سبک های کاغذ دیواری قابل تشخیص میباشد ، یکی از خصوصیات بارز کاغذ دیواری کلاسیک طرح برجسته بودن کاغذ دیواری کلاسیک میباشد و همچنین خصوصیت دیگر کاغذ دیواری کلاسیک اینگونه است که در اکثر طرح ها مخصوصا در طرح های داماسک که بیشتر در کاغذ دیواری کلاسیک میشه دید ، طرح ها خیلی منحنی نمیباشد و طرح ها به اصطلاح زاویه دار هستند و حس سلطنتی بودن و رسمی بودن به مخاطب القا میکند. کاغذ دیواری کلاسیک هنوزم طرفداران خودش را دارد و در ایران مخصوصا که خیلی ها افراد دکوراسیون داخلی و چیدمان منزل شان به صورت کلاسیک میباشد، از سبک کاغذ دیواری کلاسیک استفاده میکنند.

                                                   کاغذ دیواری کلاسیک مناسب برای پذیرایی و نشیمن

کاغذ دیواری نئوکلاسیک: کاغذ دیواری نئوکلاسیک مناسب ترین سبک کاغذ دیواری برای اشخاصی است که کاغذ دیواری کلاسیک را میپسندند ولی از طرح ها و رنگ های قدیمی کاغذ دیواری کلاسیک خسته شده اند و به دنبال تغییری در طرح های کاغذ دیواری کلاسیک هستند بهترین انتخاب است .کاغذ دیواری نئوکلاسیک با فاصله گرفتن از رنگ های کرم، طلایی و زرد که در کاغذ دیواری کلاسیک بسیار شاهدش بودیم باعث شده نظرات زیادی کاغذ دیواری نئوکلاسیک جلب شود و در این سبک ، دیگر تجملات گرایی معنایی ندارد.کاغذ دیواری نئوکلاسیک اینجاست تا حس خوب کاغذ دیواری های کلاسیک گذشته را این بار در قالبی متفاوت و نو به ما نشان دهد و حس جدیدی در خاطرات ما هک کند.

                                                 کاغذ دیواری نئوکلاسیک مناسب برای پذیرایی و نشیمن

کاغذ دیواری پست مدرن: کاغذ دیواری پست مدرن سبکی جدید و شاد را به عرصه صنعت کاغذ دیواری آورده است. همانگونه که از اسم این سبک مشخص است پست مدرن یعنی مابعد از مدرن سبک کاغذ دیواری پست مدرن چند سالی است که در کشورمان مورد توجه جوانان قرار گرفته ، به دلیل رنگ های بسیار و متفاوتی که در سبک کاغذ دیواری پست مدرن کار شده است ، سبک کاغذ دیواری پست مدرن را سبکی  خاص و البته مورد توجه قشر خاص پسندان می توان تلقی کرد. در حال حاضر کاغذ دیواری سبک پست مدرن ، سبکی سرگرم کننده و متفاوت در دکوراسیون داخلی  به حساب می آید.

 

طرح کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ها از نظر طرح تنوع بسیار بالایی دارند که در ادامه به چند نمونه از طرح های پر انتخاب کاغذ دیواری اشاره میکنیم:

  • کاغذ دیواری داماسک : کاغذ دیواری داماسک یکی از محبوب ترین طرح های کاغذ دیواری در بین مخاطبان میباشد، یکی از مشخصه های اصلی کاغذ دیواری داماسک این است که ، کلیت طرح داماسک به صورت لوزی میباشد و اگر به کاغذ دیواری داماسک دقت داشته باشید طرح هایی با ظاهر لوزی شکل در کنار هم تکرار میشودن که در برخی از  طرح های داماسک ، به هم پیوسته و در برخی دیگر از کاغذ دیواری داماسک ، طرح ها به صورت جدا از هم میباشند.

                                                کاغذ دیواری طرح دماسک

  • کاغذ دیواری گلدار : کاغذ دیواری گلدار یکی از پرطرفدارترین طرح های کاغذ دیواری مخصوصا برای فضای اتاق خواب میباشد و به طور مشخص کاغذ دیواری گلدار را بیشتر کاغذ دیواری اتاق خواب میشناسند، البته این موضوع به این معنا نیست که نمیشود از کاغذ دیواری گلدار در پذیرایی یا نشیمن نیز استفاده کرد ، اما خب استفاده ی بیشتر از کاغذ دیواری گلدار در اتاق خواب میباشد و در آخر همه چیز بسته با دکوراسیون داخلی منزل شما دارد که چه طرحی را کجا استفاده کنید.

                                               کاغذ دیواری طرح گلدار مناسب برای نشیمن

  • کاغذ دیواری شاخه برگ : کاغذ دیواری شاخه برگ از اون دست طرح هایی است که در هر فضایی میتونه تحول بسیار ایجاد کند، کاغذ دیواری شاخه برگ در بیشتر مواقع طرح های عمودی هستند که شاخه و برگ ها در هم تنیده شده است و به صورت عمودی امتداد پیدا میکنند، کاغذ دیواری شاخه برگ را بیشتر در نشیمن که فضایی راحت و آرامش بخش است استفاده میکنند ، یک از مزیت های کاغذ دیواری شاخه برگ این است که در عین این که طرح و رنگ به منزل و دکوراسیون داخلی شما میبخشد ، فضای داخلی منزل شما را هم شلوغ نمیکند و احساس خفگی در خانه ی شما ایجاد میکند.

                                               کاغذ دیواری طرح شاخه و برگ مناسب برای نشیمن و اتاق خواب

  • کاغذ دیواری پتینه و ساده : کاغذ دیواری پتینه و ساده اصولا هیچ طرحی ندارند ، در کاغذ دیواری ساده هیچ طرحی دیده نمیشود و تنها در رنگ با هم تفاوت دارند البته در برخی از کاغذ دیواری های ساده ، طرح های بسیار محو و رگه داری در دل زمینه مشاهده میشود که نمیتوان به آن طرح گفت و بیشتر زمینه را مقداری از سادگی در میاورد ، اما کاغذ دیواری پتینه که طرفداران بسیاری هم دارد با اینکه طرحی در آن دیده نمیشود اما زمینه ی پتینه ای شکل کاغذ دیواری پتینه از این کاغذ دیواری یک کاغذ دیواری جذاب و در عین حال ساده ساخته است که میتوان در تمام دیوار های ساده در کنار مابقی کاغذ دیواری های طرح دار استفاده کرد.

کاغذ دیواری پتینهکاغذ دیواری ساده

 

  • کاغذ دیواری راه راه : یکی از طرح های مکمل و ثانویه که در کنار هر کاغذ دیواری در نقش و طرح اصلی در فضای دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار قرار میگیرد ، کاغذ دیواری راه راه است. کاغذ دیواری راه راه طرح هایی هستند که به صورت عمودی در کنار هم قرار میگیرند و مانند ستون های در کنار هم تشکیل شده اند، رنگ بندی در این کاغذ دیواری ها به سه صورت است ، یا اینکه طرح های عمودی در کنار هم در این کاغذ دیواری  در یک خانواده رنگی قرار دارند و تنها اختلاف کمرنگ بودن و پرنگ بودن هست که بین دو ستون اختلاف ایجاد میکند و یا از دو یا چند رنگ متضاد در رنگ بندی کاغذ دیواری راه راه استفاده میشود و یا در برخی از طرح ها هم از پالت های رنگی  برای رنگ بندی کاغذ دیواری راه راه استفاده شده است و این تنوع رنگ بندی میتواند مکمل بسیار زیبایی برای کاغذ دیواری طرح اصلی ما باشد.

                                               کاغذ دیواری طرح راه راه

  • کاغذ دیواری آبرنگی: کاغذ دیواری آبرنگی همانطور که از اسمش هم پیداست طرح ها در آن به صورت آبرنگی میباشند ، کاغذ دیواری آبرنگی بیشتر از طرح های گلدار تشکیل شده است و یکی از مشخصه های اصلی کاغذ دیواری آبرنگی که میشه به آن اشاره کرد رنگ بندی بسیار زیادی است در کاغذ دیواری آبرنگی استفاده شده است.

                          کاغذ دیواری طرح آبرنگ

  • کاغذ دیواری کودک و نوجوان : کاغذ دیواری کودک و نوجوان همانطور که از اسمش هم مشخص است ، مناسب برای اتاق کودک و نوجوان است و طرح های آن معمولا فانتزی و یا شخصیت های کارتونی و انیمیشنی میباشد , کاغذ دیواری مناسب اتاق کودک یا کاغذ دیواری مناسب اتاق نوجوانان از نظر تنوع در بازار بسیار محدود هست و این شاید دست ما را در انتخاب مناسب ترین طرح محدود کند.

                       کاغذ دیواری طرح کودک و نوجوان

  • کاغذ دیواری هندسی و سه بعدی : در کاغذ دیواری های هندسی شاهد اشکال هندسی هستیم که در طرح یا زمینه ی کاغذ دیواری دیده میشوند و به صورت در هم تنیده شده یا به صورت با فاصله از هم ، تکرار میشوند، کاغذ دیواری های سه بعدی نیست شباهت زیادی به کاغذ دیواری هندسی دارد تفاوت این دو در آن است که کاغذ دیواری سه بعدی از اشکال هندسی سه بعدی یا حتی طرح های فانتزی سه بعدی تشکیل شده است، این نوع طرح ها گزینه ی بسیار مناسبی برای مراکز تجاریی که میخواهند متفاوت باشند و چشم مشتری را به دیواری جلب کنند میباشد.

                                     کاغذ دیواری سه بعدی

ابعاد کاغذ دیواری

ابعاد کاغذ دیواری ها متفاوت هستند و هم طبق استاندارد تولید و هم در بعضی از کاغذ دیواری ها ، شرکت ها و کارخانه ها در ابعاد  غیر متعارف کاغذ دیواری ها را تولید می کنند.

ابعاد استاندارد کاغذ دیواری که اکثر کارخانه های ساخت کاغذ دیواری طبق آن کاغذ دیواری را تولید میکنند:

کاغذ دیواری در ابعاد طول 10 متر در عرض 53 سانتی متر

کاغذ دیواری در ابعاد طول 10 متر در عرض 70 سانتی متر

کاغذ دیواری در ابعاد طول 10 متر در عرض 1 متر

کاغذ دیواری در ابعاد طول 10 متر در عرض 1.6 متر که معمولا کاغذ دیواری هست که ساخت کشور کره جنوبی میباشد.

کاغذ دیواری هایی که شرکت ها و کارخانه های ساخت کاغذ دیواری، در ابعاد غیراستاندارد تولید میکنند:

کاغذ دیواری در ابعاد طول 15.6 متر در عرض 1.06 سانتی متر

سایز های کاغذهای آمریکایی

کاغذ دیواری در ابعاد طول 8.5 متر در عرض 69.5 سانتی متر که معمولا این ابعاد در کاغذ دیواری های ساخت کشور آمریکا دیده میشود.

کاغذ دیواری در ابعاد طول 9 متر در عرض 90 سانتی مت

انواع جنس و متریال کاغذ دیواری

کاغذ دیواری از جنس وینیل ( Vinyl ) یا پی وی سی ( PVC )

کاغذ دیواری وینیل یا پی وی سی ( pvc ) جزء کاغذ دیواری هایی با مقاوت بالا در برابر ضربه و اجسام تیز میباشد و همینطور در مقابل  مواد شوینده و شستشو هم بسیار مقاوم هست از این جهت کاغذ دیواری ها با جنس وینیل را در مکان هایی که احتمال کثیفی زیاد هست کار میکنند ، همینطور کاغذ دیواری وینیل از نظر نصب نیز بسیار آسان و راحت میباشد و در کل یکی از گزینه های خوب برای انتخاب جنس کاغذ دیواری میباشد.

کاغذ دیواری non woven  ( نانوون ) یا الیاف بافته نشده

کاغذ دیواری نانوون از الیاف طبیعی چوب ( بافته نشده ) ساخته شده است، در این نوع کاغذ دیواری از الیاف فیبری سلولزی در لایه ی زیرین کاغذ دیواری استفاده شده است و همینطور برای بالا بردن مقاومت کاغذ دیواری نانوون، ماده ای به نام اکرلیک به آن اضافه میکنند. کاغذ دیواری نانوون به علت سبک بودن و کم بودن قطر کاغذ دیواری ، بسیار خوش نصب میباشد، از مزیت های کاغذ دیواری جنس نانوون میتوان به کیفیت چاپ بالای طرح ها با جزئیات بهتر و با کیفیت تر روی آن اشاره کرد و همینطور یکی دیگر از خصوصیات بارز کاغذ دیواری نانوون که آن رو به محبوب ترین جنس کاغذ دیواری تبدیل کرده است ، جذب نکردن گرد و خاک به خود میباشد که این موضوع باعث دیر کثیف شدن این کاغذ دیواری میشود که این مسئله عمر کاغذ دیواری را بالا میبرد.

کاغذ دیواری پیور ( Pure ) یا کاغذ دیواری خالص

این نوع کاغذ دیواری از جنس خاص و با کیفیت ترین کاغذ به حساب می آید، در این نوع کاغذ دیواری که شباهت بسیاری به جنس مقوا نیز دارد ، طرح ها به بهترین نحو و با جزئیات بالا روی آن چاپ میشود و نسبت به کاغذ دیواری پی وی سی و نانوون بسیار راحت تر نصب میشود، کاغذ دیواری های پیور را میتوان بیشتر در کاغذ دیواری های ساخت آمریکا مشاهده کرد، قیمت این نوع کاغذ دیواری به علت کیفیت بسیار بالای کاغذ دیواری نسبت به مابقی کاغذ دیواری ها گران میباشد.

 

اگر دوست داشتید منزلتون رو به یک خانه ی متفاوت، جذاب و رویایی تبدیل کنید، حتما با ما تماس بگیرید تا همکاران ما هر آنچه که نیازمند یک خانه ی رویایی هست در اختیارتون بذارن.

دکو آنلاین؛ تجربه خریدی رویایی

 

نظرات

نظر خود را ثبت کنید

To top